Aromaterapia w szkole

Badania dotyczące wpływu olejków eterycznych na zdolność koncentracji znane są już od lat. Z przeprowadzonych w japońskich i amerykańskich biurowcach badań wynika, że rozpylenie olejków cytrusowych znacznie zmniejsza ilość popełnianych błędów podczas pisania na komputerze. Znane są także od dawna uspokające i wyciszające właściwości olejków eterycznych jak na przykład lawendy.

Tak zrodził się pomysł, którego pomysłodawcą był Axel Meyer – ekspert w dziedzinie aromaterapii, autor przewodników oraz twórca „Super szkoły“­ stworzył kompozycję zapachową do pilotażowego projektu „Super szkoła“. Celem tego projektu było zbadanie, czy olejki eteryczne poprawią nastrój i samopoczucie w klasie oraz wpłyną na poprawę koncentracji uczniów.

Cele tego projektu zostały nastepująco sformułowane:
  • Zwiększenie motywacji oraz uwagi
  • Poprawa koncentracji i atmosfery w klasie
  • długoterminowo: Zwiększenie osiągnięć szkolnych
Pierwszym krokiem, było stworzenie właściwej kompozycji zapachowej ze 100% naturalnych olejków eterycznych dla pomieszczeń klasowych oraz znalezienie odpowiedniego urządzenia rozpylającego. Zdecydowaliśmy się na łatwy do zaprogramowania filar zapachowy – z regulacją częstotliwości rozpylania oraz jej intensywności.

Przed rozpoczęciem projektu w danej szkole, najpierw nauczyciele oraz rodzice zostali poinformowani o programie pilotażowym, wyrazili pisemną zgodę, która była warunkiem rozpoczęcia projektu. Uczniowie takiej szkoły mogli w specjanym autobusie informacyjnym Taomobil z zaprojektowaną specjalną ścieżką edukacyjną o roślinach zapachowych, zapachowym kinem oraz na 8m dlugim wodospadem zapoznać się z aromaterapią i przygotować się na ten projekt.